Leden
Bustochten
Clubwandelingen
Overig

Clubwandeling Jo-Ne op zaterdag 13 september 2014.

Deze clubwandeling was ter ere van ons 30 jarig bestaan een extra dimensie toegekend. Tot kort voor vertrek wist niemand, “hoe de vork in de steel zat”.  Van af de Groenenweg 22 was de start gepland. Laat de heer des huizes nu plotseling in het ziekenhuis zijn beland. Van hieruit in ieder geval een spoedig herstel toegewenst. Met Piet hadden we zaterdag de puntjes nog even op de i gezet.  De route vanaf de Groeneweg richting de druivenplantage volgde een pad door de pas geploegde akker van een boer. Boven bij de druivenplantage lonkten de rood en witte druifjes naar de begerige mondjes. Dit wordt een zeer rijke druivenoogst. Hier splitste de groep in een kleine en een iets langere route. De langere route volgde het pad langs de bosrand en dook vervolgens het Elzetterbos in. Mooie paden en smalle bospaadjes stonden hier op ons “wandelmenu” . Het tempo werd met opzet laag gehouden, daar de groep uit een gemêleerd gezelschap bestond. En zoals de regel luidt: “de langzaamste bepaald het tempo”.

Nu is dat voor deze clubwandeling niet erg, want zo krijg je de gelegenheid om, zonder te hijgen, rustig met je buurman of vrouw te kunnen converseren. Vanuit het bos daalden we omlaag naar de boorden van de Geul. Dit 5 sterren landschap is een genot om te bewandelen. Via smalle paadjes, die gelukkig nog een maaibeurt hadden ondergaan, ging het naar de pauze plek in Camerig. Hier serveerden enkele vrijwilligers van onze club koffie,  thee en een heerlijk stuk Limburgse vlaai. Het zonnetjes deed ondertussen zijn best om onze vochtige kleding te drogen. Zweten doe je nu eenmaal altijd, anders heeft de machine niet naar behoren gefunctioneerd. Met die hap achter de kiezen, begonnen we aan het tweede gedeelte van onze wandeling. Één van die 5 sterren, is het prachtige uitzicht dat zich telkens aan je ogen ontvouwt. De tweede ster kun je toeschrijven aan talloze vakwerkhuisjes, die prachtig opgeknapt langs de route liggen. De andere sterren zal iedereen naar eigen goeddunken invullen. Voor mij persoonlijk was een ster toe te schrijven aan de gezelligheid, die er tijdens de wandeling was. De nieuwtjes worden uitgewisseld en de dagelijkse sleur wordt even aan de kant geschoven. Door het Vijlenderbosch liepen we terug naar onze startlocatie.

De maagjes begonnen her de der al te knagen. De “keukenploeg” was ondertussen druk doende geweest om de binnendruppelende wandelaars te kunnen verwennen. De barbecue smeulde en de bekende “barbecue lucht” streelde onze neuzen. Ondertussen werden onze drogen keeltjes rijkelijk gesmeerd met het aanwezige drankaanbod. Na dit feestmaal was er nog tijd genoeg om alle bijzonderheden van deze prachtige dag de “”evalueren”.

Dank aan iedereen, die dit 30 jarig feest glans heeft gegeven. In het bijzonder de “keukenploeg” en niet te vergeten onze routebouwer.

Het bestuur.

Verslag en foto's:  John Driesen, Jac en Mia

Vervolg foto’s zie:  Foto's Proloog en Foto's Clubwandeling 2014

en Foto's Jac en Mia