Lovenjoel
Wépion Namur (2)
Wépion Namur (1)
Buggenhout

Bustocht 4 naar Consdorf Luxemburg op zondag 23 augustus 2009.

Zoals gewoonlijk stonden reeds vele wandelaars van Jo-Ne ongeduldig te wachten op de bus uit Vaals. Onze Eef uit België was zowaar met zijn brommer gekomen. Chapeau, Eef.  De temperatuur voorspelde een lekkere, aangename dag met veel zon, mar ook een heerlijk fris briesje.

Onze buschauffeur, Klaus, stelde zich nogmaals voor en drukte iedereen op het hart om de veiligheidsriemen toch maar te gebruiken. Je weet maar nooit met zo`n wild stelletje.

Vroeger dan gepland arriveerden we in Consdorf. Sinds een paar jaar beschikt de club van Consdorf over een splinternieuwe, moderne vertrekzaal. We zijn hier duidelijk weer jaloers op. Maar daar staat tegenover, dat onze “zaal” meer sfeer heeft .Dat oude heeft wel wat, vind ikzelf.

Na een vlotte inschrijving ging de club van Jo-Ne in groepjes op pad. Degene, die de kortere afstand wandelden sloten aaneen. De lange- afstand-lopers waren al weg en de middelgroep begaf zich aan de 11 km., met de kleine “schluchtenwanderung”  in het vooruitzicht. Met Piet Hengelbrock, Jef Vluggen en Jo Dohmen op naar die natuurwonderen. De eerste rust in het park liet niet lang op zich wachten. Na deze pauzeplaats, die werd opgesierd door een oud werkpaard (Guildner traktor  van de 50e jaren) ging het verder richting de dalen van het Müllertal. Tussen deze beboste hellingen bevinden zich de resten van eeuwenoude rotspartijen, die door woeste stromen zijn uitgeschuurd. Met een beetje fantasie kun je er allerlei dieren in herkennen, zoals draken en krokodillen muilen. Dit gebied ook wel klein Zwitserland genoemd, doet zijn naam eer aan. De klim, kruip en sluippartij tussen en over deze rotsen was voor menigeen een sensatie. Na de rust, die onderaan de rotsen lag, liep de route omhoog naar de start.

In het startlokaal werden de dorstige kelen van onze wandelaars driftig gesmeerd met een Bitburger en de magen gevuld met friet en grillworsten.

Om half vier reden we via diverse schilderachtige dorpen terug richting Vaals en Vijlen. Onderweg vertelde Klaus het geheim van het witte standbeeld in de slaapkamer. Ook de spaghetti met balletjes was een topper. Je zult maar zo`n verhouding hebben.

Dit was weer een echte Jo-Ne busreisdag: prima wandelweertje, uitstekende stemming, leuke moppen, gezellige mensen en niet te vergeten een goed georganiseerde tocht in Consdorf hebben deze dag een gouden randje gegeven.

Iedereen bedankt en tot de laatste busreis in september.

Verslag en Foto's:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:  Foto’s Consdorf