Locatie Vijlen
Jubileumtocht 2009
Winterwandeling 2009
Meitocht 2008

Meiwandeling Jo-Ne op zaterdag en zondag 7 en 8 mei 2011.

Het weer was voortreffelijk, de route alom geroemd, de broodjes super, de vrijwilligers vol goede moed, de sfeer okidoki en de wandelaars uiterst tevreden. Wat wil een mens nog meer. Oké, misschien ietsje meer deelnemers, maar daar hadden we geen grip op. De p.r. molen heeft de afgelopen tijd volop promotie gemaakt. Kortom een tocht, die bij velen nog lang in het geheugen zal blijven.

De route beschreef dit jaar enkele lussen met 3 controleplaatsen. Verder had men de keuze uit een oostelijk route of een westelijke route, afhankelijk van de gekozen afstanden natuurlijk. Keus genoeg, waardoor verschillende wandelaars extra op de zondag terug kwamen om een andere kant te verkennen. De pauzeplaatsen in Epen, Raeren en het bekende Staatsbos gebouw (beter bekend als “die Hütte”; bij onze Duitse wandelvrienden), werden wederom bevolkt door enthousiaste vrijwilligers. Zij maken het ieder jaar weer mogelijk, dat die talloze wandelaars niets tekort komen.

Ook de voortdurend rondrijdende verzorgingswagen niet te vergeten. Enfin… al die vrijwilligers hebben deze wandeling tot een feest gemaakt. De verhalen, uit talloze monden gehoord, spraken zelfs van een “Jubileumtocht”. De natuur deed uiteraard ook de nodige duiten in het bekende zakje. Op de rustplaats in Gieveld hebben de wandelaars kennis kunnen maken met het ambachtelijk gemaakte ijs. Hier kan men de echte smaak van het Heuvelland proeven; ijs gemaakt van eigen melk met fruit uit de omgeving…..Heeeeerlijk!!!! Zaterdag morgen vertrokken traditioneel veel marathonlopers. Zij hebben ook kunnen genieten van een zeer gevarieerd parkoers met de nodige kuitenbijters.

Dat het warm was en dorstig bevestigt dit verhaal: “bij binnenkomst vroeg een wandelaar een grote fles water en betaalde met zes penningen”. Je dorst moet wel gigantisch zijn voor zo`n prijs. Enfin.. in de woestijn zou je een vermogen betalen voor een heerlijke slok “Vijlens water” Na afloop was het in het Hopschet weer natafelen geblazen, talloze Grimbergjes gleden door de kelen en ook de broodjes gezond en vlaai verdwenen als sneeuw voor de zon.

Bij deze bedankt het bestuur en leden iedereen, die deze wandeling weer tot een genot hebben gemaakt.

Vervolg foto's Meiwandeling John Driesen

Bezoekersaantallen