Lovenjoel
Wépion Namur (2)
Wépion Namur (1)
Buggenhout

Bustocht 2 naar Wépion Namur op zondag 19 april 2009.

Aan deze busreis namen 42 leden van Jo-Ne deel. De stemming zat er al vroeg in, mede door het mooie weer. De bus met chauffeur Paul was keurig op tijd. Op naar Namen. Na een voorspoedige reis arriveerden we om ongeveer 11.00 uur bij de startplaats.

In de zaal werden de inschrijvingskaarten door Henny uitgedeeld. En zoals gebruikelijk werd de inwendige mens ook ingeschreven; sorry.. verzorgd. De afstanden waren meteen in het begin al onduidelijk; was het nu 13 of 14 km? Uiteindelijk bleek het 16 km. te zijn en daar veel wandelaars deze afstand gekozen hadden, werd het toch nog flink doormarcheren.

De eerste rust in een schoolgebouw was kort na de start in Wépion. De 7 km. ging via een lus terug naar de start. De 14 km.? liep meteen flink omhoog. Het landschap is eeuwen geleden gevormd door de Maas en kent dus veel hoogteverschillen, hetgeen deze streek zijn aantrekkelijkheid geeft. Jammer dat er nauwelijks van de weg werd afgeweken en we voortdurend over de”macadam” liepen.

De tweede rust in Bois de Villers was ondergebracht in een oude cinema zo leek het; toch heel apart. Hier hoorden we, dat we nog 5,6 km. te gaan hadden. Het bleek veel meer te zijn. Naderhand hoorden we, dat de grotere afstanden wel heel gevarieerd waren. Maar ja wat wil je als verwende wandelaar; in Vijlen en omgeving kun je bijna niet om de bossen heen. De verzorging in de lokalen liet niets te wensen over en dus waren we dit minpuntje gauw vergeten. Het speciale Gribousine Blonde de Malonne bier smaakte naar meer. Bij terugkomst bleek, dat ze Ton “kwijt” waren. Nou ja, kwijt is niet het juiste woord. Ton was gewoon aan de 14, pardon de 16 km. begonnen en kwam na enkele spannende momenten gewoon binnengehuppeld. Om ongeveer half vijf vertrokken we richting Namen voor een bezoek aan de Citadel; althans dat was de bedoeling, maar daar bleek een evenement plaats te vinden, waardoor we de berg niet op mochten. Jammer, dan maar door naar huis. Onderweg zijn we wel nog gestopt voor een sanitaire stop te Barchon.

Club de Marche Wallonia Namur bedankt voor deze wandeling en tot ziens in Vijlen op 2 of 3 mei.

Verslag en foto's:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:  Foto’s Wépion Namur