Proloog

Proloog Winterwandeling 2013

Overbodig te stellen, dat het wandelgebied rondom Vijlen behoort tot de meest geliefde wandelpaden in de heuvels van het Zuid Limburgse land (we zijn zowaar een weinig chauvinistisch). De temperatuur en het weertje waren vanmorgen optimaal om de routes van de komende wandeling te verkennen.

Meteen na de start, wordt je overdonderd door de vergezichten, die na iedere bocht op je netvlies branden. Je zou bijna vergeten, dat je in Limburg bent en niet in de Eifel of ergens in de Ardennen. De schilderachtige vakwerkboerderijen liggen als “kersen op de taart” verspreid door dat mooie glooiende landschap. Opvallend is dit jaar, dat het gras nog steeds felgroen afsteekt tegen de kale bomen.

Het verloop van de route laat ik graag over aan de beschrijving van onze Trautje, die in een prachtig betoog op onze web-site hier aandacht aan besteed. In het startlokaal hangt een duidelijke routekaart, waarop U ook kunt zien, waar onze rustplaatsen zijn. Ik kan U nu al vertellen, dat ze passen in dit gebied. Eén pauze plaats staat in een omgeving, waar nog diverse oude vakwerkhuizen te bezichtigen zijn, de andere zal bij menig wandelaar als de “schuur” bekend zijn.

Kortom, op 5 en 6 januari krijgt U de gelegenheid om ons mooie “Vielender land” te verkennen en te genieten van een prachtige natuur.

Bestuur wandelclub Jo-Ne te Vijlen

Vervolg foto’s zie:  Foto's Proloog Winterwandeling 2013

Ingezonden reacties op de proloog en de foto's