Leden
Bustochten
Clubwandelingen
Overig

Clubwandeling op zaterdag 12 september 2009.

Het is een traditie, dat op een zaterdag in september alle Jo-Ne leden bijeenkomen, om eens gezellig samen een wandeling te maken en tevens gezellig met elkaar kunnen praten, want in deze tijd met al zijn drukke dingen is er soms te weinig tijd om daar bij stil te staan.

De weergoden hebben dit blijkbaar ook begrepen, want het was lekker, zo lekker, dat de bekende groene jasjes aan de kapstok konden blijven hangen. Na diverse begroetingen en hernieuwde kennismakingen, nam de voorzitter het woord en heette iedereen welkom. Piet had de routes uitgezet en ging voorop met ongeveer honderd leden in zijn kielzog. Vanaf de parkeerplaats in Epen, achter de kerk, ging het richting Schweiberg.

Een groot groen, wit lint slingerde door het landschap. Het is heerlijk, dat je ook de tijd neemt om met je buurman of buurvrouw te praten, anders had je alleen maar oog voor die prachtige natuur. Via Schweiberg ging de route verder langs het Kruisbos richting de Molt en via het Kosbergervoetpad, de Gulperweg terug naar de parkeerplaats achter de kerk. Hier stapte iedereen weer in zijn “voiture” om na deze lus van 5 km, de rustplaats in restaurant Buitenlust op te zoeken. De koffie en vlaai stonden al gereed om al die dorstige en hongerige kelen en magen te vullen. Na zo`n bakkie troost praat je ook wat gemakkelijker. Na een pauze van een uur begonnen de liefhebbers aan een lus van 6 km. Via het Vijlenerbos; langs prachtige paadjes met mooie vergezichten richting Cottessen. Dit plaatsje is een juweel aan de prachtige ketting van het 5-sterren-landschap.

Nog even een paar klimmetjes (jawel: Piet verklaarde plechtig, dat het allemaal vlak was) en Restaurant Buitenlust kwam weer in zicht.

Op het terras zaten al enkele leden te genieten. Binnen wachtte het diner op ons.

Het smaakte opperbest; zeker na zo`n heerlijke wandeling. Menig buikje bolde op.

Piet Straat nam daarna het woord en in een fraaie stijl eerde hij enkele leden van onze club, die reeds 25 jaar lid zijn te weten: Trautje van Proemeren, Lei Jehae en Jan Hengelbrock. Zij ontvingen een speciale clubpolo met opdruk. Tijdens de vergadering in november zullen andere leden, die 25 jaar lid zijn ook zo`n polo ontvangen.

Al met al was dit weer een geslaagde clubwandeling, die voor mij elk jaar weer een van de hoogtepunten in onze vereniging zijn. Laten we deze koesteren in een tijd, waarin mensen vaak niet meer de tijd voor de medemens hebben.

Iedereen, die heeft bijgedragen tot het slagen van deze heerlijke dag: bedankt en tot volgend jaar.

Verslag en foto’s:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:

Foto's Clubwandeling 2009 (1)

Foto's Clubwandeling 2009 (2)

Foto's Clubwandeling 2009 (3)

Reacties op de Clubwandeling