Leden
Bustochten
Clubwandelingen
Overig

Clubwandeling Jo-Ne op zaterdag 21 september 2013.

De weergoden waren ons op deze clubwandeling wederom gunstig gezind. We hebben onderhand een “patent” op goed weer. De lucht was nog enigszins versluierd, maar het bleef droog en naderhand kregen we zelfs een lekker zonnetje als begeleiding. Nadat onze voorzitter Frits iedereen welkom heette, trokken we met 38 leden de bossen in om in een ongedwongen sfeer de vriendschapsbanden aan te halen en te genieten van de fraaie bossen rond Vijlen. De sociale functie van zo`n wandeling wordt wel eens onderschat en daarom vond ik het jammer, dat er niet meer mensen besloten hadden om op deze speciale wandeling te verschijnen.

De mensen, die meeliepen, hebben genoten van een prachtige tocht door ons vertrouwde “Vielender land”. De route voerde ons vanuit het Hopschet, langs Harles naar het Kerperbos. Midden in deze prachtige natuur ligt het Hijgend hert; een locatie, die talloze wandelaars voor ons verkozen voor een pauze na een toer door het Vijlenerbosch.

Na een stevige klim en een pad langs de grote weg, met een prachtig panorama op het dal van de Geul, zagen we in de verte de uitspanning, waar we een pauze zouden houden. In het activiteitencentrum van Dhr. Paul Franssen genoten de deelnemers van koffie en vla. Op het terras waren we getuige van een training met honden, die een kudde schapen met “zachte hand” in goede banen leidden. De wandelaars, die er voor gekozen hadden om een kortere toer te maken, reden terug naar het Hopschet.

De overige leden wandelden via de weilanden omhoog en omlaag naar Camerig. Dit pittoreske dorpje bestaat voor een groot gedeelte uit prachtig gerestaureerde vakwerkhuisjes. Na enkele meters doken we wederom het Elzetterbos in. Met behulp van minuscule pijltjes had Piet ons behoed voor verder afdwalen van de route. Was er nog wat zweet over, hier werden de laatste restjes aan de buitenlucht toevertrouwd. Boven gekomen zagen we in de verte de toren van de kerk als baken en teken van de laatste kilometers naar ons Hopschet. Op de Vijlerberg werden we begroet door een echtpaar, dat vond, dat we er wel erg vermoeid uitzagen. Het gehijg hield direct op en we vertelden hen, dat daar beneden nog een prachtig stuk natuur te bewonderen was. De wandelbroek van Peter oogstte hun waardering en een ervaring rijker wandelden we het Hopschet binnen. Hier stond de koffie te pruttelen; de broodjes en hete soep gingen erin als “koek”. Menigeen maakte van de gelegenheid gebruik om eens lekker bij te kletsen en oude vriendschapsbanden aan te halen.

Bestuur en leden van wandelclub Jo-Ne: BEDANKT voor jullie deelname.

Het Bestuur.

Verslag en foto's:  John Driesen

Vervolg foto’s zie:  Foto's Clubwandeling 2013

Ingezonden reacties op deze clubwandeling