Leden
Bustochten
Clubwandelingen
Overig

Clubwandeling op zaterdag 11 september 2010.

Onder een stralende hemel verzamelden zich de wandelaars van Jo-Ne, om deel te nemen aan hun traditionele clubwandeling in september. We hebben er patent op, want zelden heeft een clubwandeling plaatsgevonden onder de paraplu. Na een welkomstwoord van de voorzitter Lei Jehae togen we op pad.

Dit jaar kozen we, om bekende redenen, het clublokaal van Jo-Ne als start- en eindpunt van onze wandeling. De route volgde een stuk van de grote weg door Vijlen langs de kerk, om daarna omlaag te duiken door een smal “kerkepaadje”. De afspraak was, dat het eerste stuk van de wandeling door iedereen gelopen kon worden, waarna men kon kiezen om de 5,5 km of de 10 km te lopen. Al gauw kwamen we in het prachtig golvend landschap rondom Vijlen. Voorbij de nieuw aangelegde waterbuffer volgden we het pad door de weilanden omhoog naar het bos. De eerste zweetdruppeltjes begonnen bij menigeen op het voorhoofd te parelen. Mooi gezicht, daar we de afgelopen weken vaker hebben zitten te rillen van de kou. Het kan verkeren. We liepen verder omhoog naar de uitspanning “Het Hijgend Hert” (al heb ik daar nog nooit een hijgend hert gezien; ze zullen de bezoekers wel bedoelen).

Hier volgde de splitsing van de 5,5 of 10 km. De 5 km volgde het pad richting Harles, nadat men een lekker stuk vla met koffie had genuttigd (lekker niet). De 10 km. boog via het Kerperbos af richting de parkeerplaats aan de Epenerbaan. Tenminste,dat dachten drie leden van de club ook (we zullen geen namen noemen). Ze hadden even gewacht op Jo, die een kaartje aan een van de 5,5, km. lopers had gebracht. Toen we de achtervolging inzetten, was alleen een schim van de laatste wandelaars te zien. Wij fluiten en roepen: “Wacht even we komen eraan” ; niets hielp en opeens waren we het spoor bijster (de kaart was immers vergeven???). We hadden gelukkig iemand bij ons, die de weg uit het blote hoofd kende en via een alternatieve route belandden we aan de rand van Holset. Wij nog vragen: “Hebt U een slordige 60 wandelaars uit Vijlen gezien?” nee dus, nou dan ga je maar weer verder. In Holset zijn we (uiteraard zeer teleurgesteld) neer gedoken op het terras van de herberg Oud Holset.

Hier moest men toch een keer langs komen. Een telefoontje bracht redding: “Woe zeet geer??” In Holset natuurlijk. Enfin, opeens kreeg een van ons een briljant idee; In zijn tasje zat nog een routekaart. Oei…. de rust was in restaurant Lodge; helemaal “vergeten”. Uiteindelijk werden we weer herenigd met de rest van de groep. Via smalle paadjes en door weilanden kwam de kerk van Vijlen weer in zicht. Het eindpunt naderde. In het Hopschet stonden de tafels gereed om al die uitgehongerde wandelaars te laven en te voeden. Het was heel gezellig en menig sterk verhaal deed de ronde. Na een laatste drankje ging iedereen tevreden huiswaarts na een prachtige tocht door het achterland van ons club.

Mensen van Jo-Ne, die alles weer fijn geregeld en verzorgd hebben;  B E D A N K T.

Verslag en foto's:  John Driesen, Piet Straet, Jo Wetzelaer

Vervolg foto’s zie:  Foto’s Clubwandeling

Ingezonden reacties op het verslag en de foto's

Verder